Patrimonium wil haar financiële afdeling versterken en voorbereiden op de toekomst. In 2030 ligt de focus niet meer op registreren en controleren, maar meer op waarde toevoegen door te adviseren, analyseren en richting te geven. Het team digitalisering en informatisering zorgt hierbij voor standaardisatie en optimaal gebruik van het ERP systeem.
Als manager Financiën ben jij de drijvende kracht achter deze verandering: jij richt de afdeling opnieuw in, optimaliseert processen en systemen en neemt het team mee naar een toekomstbestendige, strategische en data-gedreven organisatie.
Wat ga je doen?
Je bent verantwoordelijk voor de financiële continuïteit én de inzet van administratieve systemen en data gedreven financiële sturing binnen de organisatie. Met visie en daadkracht zet je financiën op de kaart en draag je bij aan meer zakelijkheid in de organisatie. Je vertaalt cijfers naar kansen en heldere adviezen richting directeur-bestuurder, collega-managers en de raad van commissarissen. Daarnaast stel je beleid op, bewaak je financiële kaders en zorg je voor de doorontwikkeling van processen en systemen. Verantwoordelijkheden voor de manager Financiën zijn verder onder meer:
- Financiële sturing en control (p&c cyclus): begroting, jaarrekening, tertiaal rapportages, mangementrapportages en -dashboards.
- Treasury; zorgen voor voldoende liquide middelen voor dagelijkse verplichtingen, het beheren van geldstromen, beheersing van financiële risico's en de financiële strategie.
- Strategie en governance; vertalen van de strategische koers naar beleid en concrete plannen en het adviseren van directeur-bestuurder, managementteam en raad van commissarissen.
- Teamleiding en teamontwikkeling; coachen en stimuleren van eigenaarschap, talentontwikkeling en het creëren van een cultuur van vertrouwen en innovatie.
Wat breng je mee?
Met jouw financiële expertise vertaal je cijfers naar kansen, geef je gevraagd en ongevraagd advies aan het managementteam en breng je risico’s helder in kaart. Je geeft samen met de andere managers richting aan de toekomst van onze organisatie. Je bent een proactieve verbinder, die teams meeneemt in verandering en processen versterkt. Met een analytische blik en ondernemende houding kijk je verder dan de cijfers en zorg je dat de organisatie klaar is voor de toekomst.
Je hebt:
- Een hbo+ opleiding, bij voorkeur bedrijfseconomisch of vergelijkbare richting.
- Aantoonbare ervaring met financieel management, bij voorkeur binnen de corporatiesector.
- Affiniteit met vastgoedprocessen en volkshuisvesting.
- Een verbindende stijl: je kunt goed schakelen tussen interne afdelingen en externe partijen zoals de accountant
Daarnaast ben je pionierend: je bent nieuwsgierig, toont lef en gericht op kansen.
Wat bieden we jou?
Werken bij Patrimonium Barendrecht betekent werken bij een betrokken woningcorporatie die zich dagelijks inzet voor goede, betaalbare en duurzame woningen in Barendrecht. Wij bieden een prettige en informele werkomgeving met ruimte voor je eigen inbreng en mogelijkheden om opleidingen te volgen. We vinden goede dienstverlening en beleid dat goed uit te leggen is belangrijk. Wij willen dat iedereen zich thuis voelt.
We bieden je:
- Een goede balans tussen werk en privé (mogelijkheid om hybride te werken).
- Een maandelijkse stoelmassage.
- Je krijgt alle ruimte en ondersteuning om te blijven leren en jezelf te ontwikkelen.
- Arbeidsvoorwaarden conform de CAO Woondiensten, schaal M, met een bruto maandsalaris max € 8.393 (op basis van 36 uur). Inschaling wordt afgestemd aan de hand van jouw ervaring en expertise.
Werken bij Patrimonium
Patrimonium Barendrecht verhuurt, beheert en onderhoud zo’n 3.000 betaalbare woningen in Barendrecht. Tot 2045 breiden we dit uit met zo’n 350 woningen. Naast deze bouwambitie hebben we ook een duurzaamheidsopgave en mooie en uitdagende leefbaarheidsprojecten. Hierin werken we samen met onze belanghebbenden en samenwerkingspartners. Samen met collega’s zetten we onze schouders eronder. Door de korte en informele lijnen bieden we veel ruimte voor eigen initiatieven in een inspirerende omgeving. We vinden het belangrijk dat onze huurders zich thuis voelen in Barendrecht. We vinden het net zo belangrijk dat jij je thuis en op je plek voelt bij Patrimonium.
Enthousiast geworden?
AVW2 verzorgt de werving en selectie voor deze vacature. Een referentiecheck en een assessment kunnen onderdeel zijn van deze procedure.
Heb je vragen?
Neem dan contact op met Wendy Keizer van AVW2 via 06-30 59 94 54 of
Is deze baan iets voor jou?
Schrijf dan uiterlijk 31 oktober 2025 een krachtige motivatiebrief (maximaal 1 A4) en upload deze met je CV (max. 2 A4) via
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature stellen wij niet op prijs en nemen wij niet in behandeling.
