Over ons Nieuws & publicaties Laatste nieuws Word jij onze nieuwe manager Financiën?

Word jij onze nieuwe manager Financiën?

Ben jij een enthousiaste en verbindende manager? Voel je je vanuit jouw specialisatie financiën (breed) betrokken bij de corporatiesector en ben je in staat om binnen een divers team eenheid te creëren? Lees dan vooral verder.

Wat ga je doen?

Patrimonium Barendrecht is een kleine organisatie waarbij de lijnen kort zijn en jouw invloed groot. Je stuurt je eigen team van zes collega’s aan en werkt nauw met hen samen, met name als het gaat om het opstellen van de jaarrekening en de begroting.
Je houdt de ontwikkelingen en trends op jouw vakgebied goed in de gaten en vertaalt deze door naar je afdeling en de organisatie. Daarnaast stimuleer je je medewerkers in hun (vakinhoudelijke) ontwikkeling. Je bent een verbinder, binnen je afdeling maar ook daarbuiten. Je bent onder meer verantwoordelijk voor de meerjarenplanningen, begrotingen, treasurybeleid en organisatie brede veranderings- en verbeteringstrajecten op het gebied van ict. Je bent het aanspreekpunt voor de financiële belanghebbenden zoals het Waarborgfonds, Autoriteit woningcorporaties, de accountant en de Belastingdienst, maar ook voor collega-corporaties waarmee we op ict-gebied samenwerken. En je geeft je input tijdens overleggen met de raad van commissarissen en de auditcommissie.

Wat verwachten we van jou?

Om deze functie tot een succes te maken, beschik je over:

  • HBO/WO werk- en denkniveau op financieel en bedrijfskundig gebied.
  • Ruime kennis van financiën en fiscaliteit, liefst ook op het gebied van de volkshuisvesting.
  • Ervaring met het leidinggeven en coachen van medewerkers
  • Meer dan gemiddelde affiniteit met ict en automatisering.
Welke werkzaamheden kan je nog meer verwachten?

Je bent verantwoordelijk voor de strategische visie op de financiële sturing en rapporteert direct aan de directeur-bestuurder. Je neemt deel aan het MT-overleg, bent eindverantwoordelijk voor het vaststellen en optimaliseren van het financieel-administratieve bedrijfseconomisch beleid en bewaakt de inbreng en betrokkenheid van je afdeling in de projecten van de organisatie.
We zijn in beweging; hybride werken is geïmplementeerd en komend voorjaar verhuizen wij naar een nieuwe locatie. Deze ontwikkelingen vragen om een kritische en flexibele blik naar de interne organisatie. Jij speelt daarin een belangrijke rol. Kortom; een hele diverse functie met veel uitdaging!

Wie ben jij?

Vanuit je visie op volkshuisvesting ben je voor je collega’s een stevige sparringpartner. Je hebt een duidelijk beeld voor ogen als het gaat om de maatschappelijke opgaven en belangen en de manier op hoe deze te bereiken, maar ook op de primaire processen.

Je hebt oog voor de afzonderlijke behoeften en kwaliteiten van je medewerkers en je bent betrokken bij het werk dat ze doen. Ook vind je het belangrijk dat zij goed samenwerken en je creëert hiervoor de condities, maar je spreekt hen ook aan op hun gedrag als het niet lekker loopt. Je geeft ruimte waar het kan en richting waar het moet. Als verbinder leg je makkelijk contact met anderen zowel binnen als buiten de organisatie. Je hebt een zeer goed strategisch en zakelijk inzicht en je kan op bedrijfsniveau meedenken over organisatie brede ontwikkelingen. Je bent daadkrachtig, besluitvaardig en je hebt overtuigingskracht.

Wat zijn de arbeidsvoorwaarden?
  • Een uitdagende en veelzijdige functie met veel vrijheid en verantwoordelijkheid.
  • Een vast contract voor 32 - 36 uur per week   
  • Een goed salaris, tussen € 5.019 en € 7.345 op basis van een 36-urige werkweek (CAO Woondiensten schaal M per 01-01-23).
  • De mogelijkheid om 4 x 9 te werken.
  • Een aantrekkelijke pensioenregeling, reiskosten- en thuiswerkvergoeding en een loopbaanontwikkelingsbudget.  
  • De mogelijkheid om hybride te werken.
  • Wij investeren graag in onze medewerkers via onder andere opleidingen, cursussen, coaching en een maandelijkse stoelmassage op kantoor.
Wat kun je verwachten van ons?

Patrimonium Barendrecht beheert zo’n 2.800 woningen en overige verhuureenheden. Een relatief kleine organisatie met een grote bouw- en verduurzamingsopgave in Barendrecht. Een flinke uitdaging, waar iedereen zijn schouders onder zet. De lijntjes zijn informeel en kort, zowel intern als extern naar onze samenwerkingspartners en collega-corporaties. Er is meer dan voldoende ruimte voor eigen ideeën en initiatief, de werksfeer is informeel en collegiaal en successen vieren wij samen.     
Patrimonium Barendrecht zet zich in voor goede, betaalbare en duurzame woningen, goede dienstverlening en beleid dat goed uit te leggen is. Ruim 40 mensen vanuit de afdelingen Vastgoed, Wonen, Financiën en Algemene zaken werken hieraan mee. Als manager Financiën geef je leiding aan zes betrokken medewerkers: vier financiële medewerkers en twee ict’ers.

Meer informatie of direct solliciteren?

VER is exclusief verantwoordelijk voor de werving van onze nieuwe Manager Financiën. Enthousiast geworden en wil je meer weten? Neem contact op met Job van Esch (VER), via telefoonnummer 06 24 11 11 05. Direct solliciteren kan natuurlijk ook via Ver [ikbenver.nl/vacatures/manager-financien/]
 
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature is niet nodig, VER heeft alles onder controle.