Over ons Nieuws & publicaties Laatste nieuws Ook in coronatijd hoge waardering voor woningcorporaties

Ook in coronatijd hoge waardering voor woningcorporaties

Goede score Patrimonium bij afhandelen reparatieverzoeken

Voor het tweede opeenvolgende jaar geven huurders de dienstverlening van hun woningcorporatie landelijk gemiddeld een 7,6. Bij Patrimonium ligt de score op dit landelijk gemiddelde. Ondanks aangepaste dienstverlening in coronatijd is dat een evenaring van de hoogste waardering van huurders sinds het eerste onderzoek in 2014. Dit blijkt uit onderzoek onder 382.000 huurders.

Het landelijk kwaliteitscentrum KWH onderzoekt jaarlijks de dienstverlening van woningcorporaties. Zij vragen huurders naar de drie belangrijkste contactmomenten: als zij naar de woning verhuizen, bij een reparatieverzoek en als zij verhuizen naar een andere woning.

Hoger cijfer reparaties

Door de coronamaatregelen moesten corporaties hun dienstverlening van de ene op de andere dag aanpassen. Toch is het oordeel van huurders over reparatieverzoeken gestegen van een 7,6 naar een 7,7. Patrimonium krijgt voor dit onderdeel een 7,8 van haar huurders. Landelijk geeft 28% van de huurders de corporatie dit jaar een 8 of hoger voor reparaties, een stijging van 7% vergeleken met 2019. Bij Patrimonium ligt het percentage huurders dat een 8 of hoger geeft voor de dienstverlening bij reparaties aanzienlijk hoger. Maar liefst 78% van onze huurders geeft een 8 of hoger. 20% geeft een 6 of een 7. Een kleine percentage (3%) geeft Patrimonium een 5 of lager.

Nieuwe en vertrekkende huurders

Nieuwe huurders geven de dienstverlening landelijk een 7,7. Patrimonium scoort dit jaar een 7,9 op dit onderdeel. Vertrekkende huurders waarderen de dienstverlening landelijk met gemiddeld een 7,5. Bij Patrimonium geven vertrokken huurders een 7,1 voor de dienstverlening rond om het verlaten van de woning.