Nieuwsbericht
“Ik zou Patrimonium een acht willen geven”
Publicatiedatum: 23-12-2021

Familie Van der Schoor huurt al 40 jaar een woning van Patrimonium. Wat vinden zij van de dienstverlening van de corporatie? Tineke van der Schoor beantwoordt daarover een aantal vragen.
U huurt al 40 jaar een woning van Patrimonium. Hoe bevalt dat?
“Het huren van een woning via Patrimonium bevalt goed. Eerlijk gezegd hebben we wel een beetje spijt dat wij na ons huwelijk geen woning hebben gekocht. Op een bepaald moment hoopten we dat we onze huurwoning konden kopen omdat daarover een gerucht ging.”
Hoe vaak hebt u contact met Patrimonium?
“Ik heb alleen contact als ik vragen heb, er schade is of wanneer er renovatie- of andere werkzaamheden plaatsvinden.”
Wat vindt u van de dienstverlening van Patrimonium?
“De dienstverlening vinden wij op zich goed. Bij de grote renovatie is er niet altijd even netjes gewerkt. Het plintenwerk in de gang en het toilet en de plafondverlaging verdienen geen schoonheidsprijs.”
Welk rapportcijfer geeft u de dienstverlening van Patrimonium?
“Ik zou een acht willen geven. De afhandeling van klachten is meestal redelijk snel en Patrimonium verwaarloost de woningen niet. Ze houden contact met de bewoners met vergadering en onlangs een lunch. Dat zijn goede zaken. En Patrimonium denkt ook na over duurzaamheid. Ik denk dan aan de zonnepanelen. Helemaal prima dus.”