Nieuwsbericht
Reparatieverzoeken vanaf 2020 direct via Huizer Bouw
Publicatiedatum: 29-11-2019

Van links naar rechts: Peter Manders (directeur-bestuurder Patrimonium Barendrecht), Rámon Buijsman en Hans Huizer (beiden directeur Huizer Bouw), Rob van Oevelen (manager Vastgoed Patrimonium Barendrecht)
“Huurders sneller en efficiënter helpen”
Om u in het nieuwe jaar nog beter van dienst te zijn hebben we besloten om meldingen van reparatieverzoeken direct via Huizer Bouw te laten lopen. Vanaf 6 januari wordt uw reparatieverzoek zowel telefonisch als via Mijn Thuis of e-mail, direct in behandeling genomen door Huizer Bouw, zonder tussenkomst van Patrimonium. Directeur Rámon Buijsman van Huizer Bouw en manager vastgoed Rob van Oevelen van Patrimonium vertellen over de samenwerking en het voordeel ervan voor huurders.
Samenwerking met Huizer Bouw
Huizer Bouw is actief in het onderhoud voor vooral woningcorporaties, gemeentelijke diensten en overheidsinstellingen en werkt al jaren voor Patrimonium. Sinds 1999 is het bedrijf gevestigd in Barendrecht. “Natuurlijk willen wij graag werken voor de grootste corporatie in Barendrecht”, vertelt Rámon. Rob: “Huizerbouw is onze vaste partner die veel ervaring heeft met onderhoud voor woningcorporaties. Dat ze in Barendrecht zitten, is een bijkomend voordeel. Samen kunnen we onze huurders goede dienstverlening bieden.”
Meerwaarde voor huurders
Vanaf 6 januari 2020 krijgen huurders als ze een reparatieverzoek melden direct contact met Huizer Bouw. Patrimonium brengt vanaf die datum de aanname en afhandeling van reparatieverzoeken volledig onder bij deze aannemer, zonder tussenkomst van Patrimonium. “Het aannemen van het verzoek en registreren in het systeem, gaan wij doen”, legt Rámon uit. Patrimonium blijft verantwoordelijk voor de dienstverlening aan huurders. Rob: “Wij blijven de kwaliteit van de reparatieverzoeken bewaken, maar Huizer Bouw voert alles uit. Als de huurder direct contact met de aannemer heeft, is hij sneller geholpen. Dat is de meerwaarde voor huurders die wij graag willen bieden. Tegelijkertijd zien wij dat onze huurders met steeds meer en complexere vraagstukken te maken krijgen. Als gevolg hiervan zien we onze interactie met huurders toenemen. Daar willen wij voldoende tijd aan kunnen besteden, want dat hoort ook bij onze dienstverlening. Als Huizer Bouw de reparatieverzoeken volledig uit handen neemt, kan dat.”
Direct contact met de aannemer
Het is de bedoeling dat huurders zo weinig mogelijk merken van de overgang naar Huizer Bouw. Huurders met een reparatieverzoek bellen dit door via het telefoonnummer (0180) 61 43 33 en komen direct terecht bij een medewerker van Huizer Bouw. “Nu moeten we nog wel eens extra contact opnemen met de huurder om iets na te vragen. Als wij huurders zelf spreken, kunnen we alle informatie verzamelen en hoeven we niet meer terug te bellen. Dat komt de service ten goede. Ook blijft het mogelijk om reparatieverzoeken via Mijn Thuis te melden. Die komen ook meteen bij ons terecht”, aldus Rámon. Medewerkers van Huizer Bouw krijgen een training om vertrouwd te raken met de werkwijze en het systeem van Patrimonium. Rob: “Ons uitgangspunt is dat de klanttevredenheid minimaal gelijk blijft.”