Nieuwsbericht
Hoe denken huurders over de dienstverlening van Patrimonium?
Publicatiedatum: 21-12-2021

Vereniging van woningcorporaties Aedes voert jaarlijks een onderzoek uit naar de prestaties van woningcorporaties. Dankzij deze zogenoemde benchmark kunnen woningcorporaties hun dienstverlening steeds verder verbeteren. Corporaties, huurders, gemeenten, ministerie van BZK, Waarborgfonds Sociale Woningbouw en Autoriteit woningcorporaties bepaalden samen welke prestaties Aedes meet in het onderzoek. Deelname aan het onderzoek is vrijwillig, maar bijna alle corporaties doen mee. Ook Patrimonium doet sinds de oprichting in 2014 mee.
U geeft Patrimonium een dikke voldoende!
Nieuwe huurders geven Patrimonium het cijfer 7,7. Dat is hetzelfde als het landelijk gemiddelde. Vorig jaar gaven nieuwe huurders een 7,9. Vertrokken huurders geven een 7,3. Dat is iets onder het landelijk gemiddelde (7,5), maar hoger dan vorig jaar (7,1). Huurders waarderen de kwaliteit van de woning met een 7,3 net als vorig jaar. Het landelijke gemiddelde is 7,0. Huurders gaven de afhandeling van een reparatieverzoek een 8. Dat is hoger dan het landelijke gemiddelde (7,7) en een stijging ten opzichte van vorig jaar toen zij een 7,8 gaven. Wij zijn trots op onze partner Huizer Bouw die de afhandeling van reparatieverzoeken wist te verbeteren. We zijn tevreden met de resultaten van dit onderzoek, maar blijven ons natuurlijk inzetten om de dienstverlening verder te verbeteren.